Jak uniknąć przykrych niespodzianek jedząc na wakacjach w barze czy restauracji?
Jak uniknąć przykrych niespodzianek jedząc na wakacjach w barze czy restauracji?
Poznaj swoje prawa!
• przed zamówieniem posiłku powinieneś mieć pełną informację, co zamawiasz,
• w menu lub cenniku musi być podany pełny skład dania, w tym składniki alergenne (bez konieczności dopytywania kelnera!),
• powinieneś znać pełną cenę: jeśli w karcie podana jest cena np. za 100 g mięsa lub ryby, to przed złożeniem zamówienia powinieneś dostać choćby przybliżoną informację o ich wielkości. Danie ma być ważone już po usmażeniu lub upieczeniu, a nie przed obróbką, kiedy jest cięższe,
• powinieneś wiedzieć o ewentualnej, dodatkowej opłacie za obsługę (taka informacja musi być jasno i czytelnie przekazana w widocznym miejscu, np. w menu),
• możesz zgłosić reklamację, jeśli masz zastrzeżenia do potrawy, np. dostałeś danie zimne, inne niż zamawiałeś, czy musiałeś czekać 1,5 godziny. Zgłoś to obsłudze, a w ramach reklamacji możesz domagać się np. obniżenia ceny lub wymiany dania,
• skargę na niewłaściwą obsługę możesz zgłosić do Inspekcji Handlowej właściwej dla województwa, w którym znajduje się dany bar czy restauracja,
• możemy pomóc w polubownym załatwieniu sporu reklamacyjnego, czy też uwzględnić skargę na niewłaściwe ceny przy planowaniu kontroli,
• a jeśli problem dotyczy samej niewłaściwej jakości potraw (np. dostałeś zwykły ser wędzony zamiast oscypka), możesz to zgłosić do właściwej Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, która od 1 lipca br. przejęła nasze kompetencje w tym zakresie.
Poznaj swoje prawa!
• przed zamówieniem posiłku powinieneś mieć pełną informację, co zamawiasz,
• w menu lub cenniku musi być podany pełny skład dania, w tym składniki alergenne (bez konieczności dopytywania kelnera!),
• powinieneś znać pełną cenę: jeśli w karcie podana jest cena np. za 100 g mięsa lub ryby, to przed złożeniem zamówienia powinieneś dostać choćby przybliżoną informację o ich wielkości. Danie ma być ważone już po usmażeniu lub upieczeniu, a nie przed obróbką, kiedy jest cięższe,
• powinieneś wiedzieć o ewentualnej, dodatkowej opłacie za obsługę (taka informacja musi być jasno i czytelnie przekazana w widocznym miejscu, np. w menu),
• możesz zgłosić reklamację, jeśli masz zastrzeżenia do potrawy, np. dostałeś danie zimne, inne niż zamawiałeś, czy musiałeś czekać 1,5 godziny. Zgłoś to obsłudze, a w ramach reklamacji możesz domagać się np. obniżenia ceny lub wymiany dania,
• skargę na niewłaściwą obsługę możesz zgłosić do Inspekcji Handlowej właściwej dla województwa, w którym znajduje się dany bar czy restauracja,
• możemy pomóc w polubownym załatwieniu sporu reklamacyjnego, czy też uwzględnić skargę na niewłaściwe ceny przy planowaniu kontroli,
• a jeśli problem dotyczy samej niewłaściwej jakości potraw (np. dostałeś zwykły ser wędzony zamiast oscypka), możesz to zgłosić do właściwej Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, która od 1 lipca br. przejęła nasze kompetencje w tym zakresie.
Aktualizacja: 2020-07-16 15:23